© 2021 Tegen Inbraak - KvK 54.99.55.66 - BTW NL002046145B24 - Disclaimer - Algemene Voorwaarden Dienstverlening

Gedupeerde door een malafide slotenmaker?

1 . Laat de klant vertellen wat er gebeurd is. Meestal omschrijft hij deze situatie: klant was buitengesloten, heeft in Google gezocht op ‘slotenmaker’ en pakt een website die er aardig betrouwbaar uitziet en ca. eur 20,- voorrijkosten vraagt. Man(nen) komen voorrijden, noemen geen prijs, gaan aan de slag, leveren prutswerk en leggen een rekening van ca. 1200,- neer. Bewoner voelt zich onveilig en betaalt de rekening om van ze af te zijn. 2 . Vraag aan de klant via welke website hij een slotenmaker heeft laten komen en noteer dat direct (want voor je het weet, wordt de site uit de lucht gehaald). Indien nodig kan het CCV kijken of de website gelinkt kan worden aan een netwerk dat erachter zit. 3 . Naar welke rekening is er geld overgemaakt? Is er een pinbon? Is er ook een handgeschreven factuur? 4 . Heeft gedupeerde een rechtsbijstandsverzekering? 5 . Laat gedupeerde een mail sturen (vaak is er geen postadres) waarin hij de malafide slotenmaker in gebreke stelt. Bijv: slecht hang- en-sluitwerk, slechte montage etc. Laat hem als bewijs een foto maken van de mail die hij verstuurt/of het contactformulier dat hij invult. Rechtsbijstandsverzekering? Ga naar 6. Geen rechtsbijstandsverzekering? Ga naar 8. 6 . Laat de gedupeerde deze zaak melden bij zijn rechtsbijstandverzekering. Deze zal zeggen dat procederen geen zin heeft en verwijzen naar de politie. De politie verwijst naar de advocaat/rechtsbijstandverzekering. De gedupeerde wordt zo van het kastje naar de muur gestuurd, maar stap 7 biedt de oplossing. 7 . Stuur gedupeerde terug naar de rechtsbijstandverzekering. Hij moet er op staan dat hij wordt geholpen. Hij is immers klant en wil een procedure starten. UITKOMST: de rechtsbijstandsverzekering koopt de gedupeerde af om z.s.m. van de zaak af te zijn. (Heb je voorbeelden nodig van andere zaken waarbij dit is gebeurd? Vraag ze op bij susanne.schat@hetccv.nl ) 8 . Heeft de gedupeerde geen rechtsbijstandverzekering? Dan kan hij zelf een zaak starten. Check bij het CCV of de oplichter te matchen is aan een van de drie grote netwerken achter de website. Het meest bekend is Plumberservice BV. We hebben diverse civiele zaken gevoerd tegen Plumberservice BV en deze heeft deze tot op heden altijd geschikt. D.w.z: ze geven gedupeerde het geld terug, maar gedupeerde moet er verder over zwijgen. 9 . Geen bedrijfsgegevens, KVK nr of BTW nr op factuur? Stuur dan ook een mail aan: www.fiod.nl/ik-wil-fraude-melden Bron: Het CCV - februari 2021 - www.hetccv.nl
Vragen? Neem contact met ons op! Telefoonnummer: 06 - 285 285 13 Email: info@tegeninbraak.nl Bedrijven: zakelijk@tegeninbraak.nl

Buitengesloten.. Wat nu?

Het kan iedereen gebeuren, blijf rustig en raak vooral niet in paniek. Om contact met ons op te nemen klikt u rechtsboven op WhatsApp of bel ons op 06-28528513 . Bereikbaar van maandag t/m zondag van 8.00 - 23.00 uur. Indien wij niet kunnen opnemen zoek dan naar een andere betrouwbare slotenmaker door hier te klikken.

Enkele tips:

Bel niet zomaar de eerste de beste slotenmaker via Google, maar kijk eerst naar eventuele recenties en/of ze aangesloten zijn bij het Politie Keurmerk Veilig Wonen. Zie ook www.politiekeurmerk.nl voor alle aangesloten bedrijven. Probeer niet zelf uw deur te forceren of op een andere manier open te krijgen d.m.v. geweld. Dit is in de meeste gevallen niet eens nodig! Probeer te herinneren of er ergens een reservesleutel is. Misschien bij de buren, een bekende of familielid. Is er een andere manier waarop u uw huis kunt betreden, bijvoorbeeld via uw achterdeur of garage? Tot slot is de meest eenvoudige tip om ons telefoonnummer ( 06-28528513 ) te noteren in uw telefoon. Wanneer u zichzelf heeft buitengesloten kunt per telefoon contact met ons opnemen.

Buitengesloten.. Wat nu?

Het kan iedereen gebeuren, blijf rustig en raak vooral niet in paniek! Om contact met ons op te nemen klikt u rechtsboven op WhatsApp of bel ons op 06-28528513. Bereikbaar van maandag t/m zondag van 8.00 - 23.00 uur. Indien wij niet kunnen opnemen zoek dan naar een andere betrouwbare slotenmaker door hier te klikken.

Enkele tips:

Bel niet zomaar de eerste de beste slotenmaker via Google, maar kijk eerst naar eventuele recenties en/of ze aangesloten zijn bij het Politie Keurmerk Veilig Wonen. Zie ook www.politiekeurmerk.nl voor alle aangesloten bedrijven. Probeer niet zelf uw deur te forceren of op een andere manier open te krijgen d.m.v. geweld. Dit is in de meeste gevallen niet eens nodig! Probeer te herinneren of er ergens een reservesleutel is. Misschien bij de buren, een bekende of familielid. Is er een andere manier waarop u uw huis kunt betreden, bijvoorbeeld via uw achterdeur of garage? Tot slot is de meest eenvoudige tip om ons telefoonnummer ( 06-28528513 ) te noteren in uw telefoon. Wanneer u zichzelf heeft buitengesloten kunt gelijk contact met ons opnemen.

Gedupeerde door malafide slotenmaker?

1 . Laat de klant vertellen wat er gebeurd is. Meestal omschrijft hij deze situatie: klant was buitengesloten, heeft in Google gezocht op ‘slotenmaker’ en pakt een website die er aardig betrouwbaar uitziet en ca. eur 20,- voorrijkosten vraagt. Man(nen) komen voorrijden, noemen geen prijs, gaan aan de slag, leveren prutswerk en leggen een rekening van ca. 1200,- neer. Bewoner voelt zich onveilig en betaalt de rekening om van ze af te zijn. 2 . Vraag aan de klant via welke website hij een slotenmaker heeft laten komen en noteer dat direct (want voor je het weet, wordt de site uit de lucht gehaald). Indien nodig kan het CCV kijken of de website gelinkt kan worden aan een netwerk dat erachter zit. 3 . Naar welke rekening is er geld overgemaakt? Is er een pinbon? Is er ook een handgeschreven factuur? 4 . Heeft gedupeerde een rechtsbijstandsverzekering? 5 . Laat gedupeerde een mail sturen (vaak is er geen postadres) waarin hij de malafide slotenmaker in gebreke stelt. Bijv: slecht hang-en-sluitwerk, slechte montage etc. Laat hem als bewijs een foto maken van de mail die hij verstuurt/of het contactformulier dat hij invult. Rechtsbijstandsverzekering? Ga naar 6. Geen rechtsbijstandsverzekering? Ga naar 8. 6 . Laat de gedupeerde deze zaak melden bij zijn rechtsbijstandverzekering. Deze zal zeggen dat procederen geen zin heeft en verwijzen naar de politie. De politie verwijst naar de advocaat/rechtsbijstandverzekering. De gedupeerde wordt zo van het kastje naar de muur gestuurd, maar stap 7 biedt de oplossing. 7 . Stuur gedupeerde terug naar de rechtsbijstandverzekering. Hij moet er op staan dat hij wordt geholpen. Hij is immers klant en wil een procedure starten. UITKOMST: de rechtsbijstandsverzekering koopt de gedupeerde af om z.s.m. van de zaak af te zijn. (Heb je voorbeelden nodig van andere zaken waarbij dit is gebeurd? Vraag ze op bij susanne.schat@hetccv.nl ) 8 . Heeft de gedupeerde geen rechtsbijstandverzekering? Dan kan hij zelf een zaak starten. Check bij het CCV of de oplichter te matchen is aan een van de drie grote netwerken achter de website. Het meest bekend is Plumberservice BV. We hebben diverse civiele zaken gevoerd tegen Plumberservice BV en deze heeft deze tot op heden altijd geschikt. D.w.z: ze geven gedupeerde het geld terug, maar gedupeerde moet er verder over zwijgen. 9 . Geen bedrijfsgegevens, KVK nr of BTW nr op factuur? Stuur dan ook een mail aan: www.fiod.nl/ik-wil-fraude-melden Bron: Het CCV - februari 2021 - www.hetccv.nl
© 2021 Tegen Inbraak - KvK 54.99.55.66 - BTW NL002046145B24 - Disclaimer - Algemene Voorwaarden Dienstverlening